piątek, 19 stycznia 2018

Pojemniki na przyprawy - czyli jak przechowywać w kuchni ?

Każdy z nas zmierzył się z sytuacją -w jaki sposób przechowywać przyprawy w kuchni. Technika poszła tak daleko, że zamawiając meble kuchenne mamy wykonane specjalne sortery i półki w szafkach. Mamy do wyboru wysuwane półki, szafki i szuflady. Kupić możemy wytworne pojemniki, przegródki, uchwyty i rozdzielacze.

Możemy wyposażyć się w przeróżnej maści słoiki kuchenne, pojemniki, puszki. Jednym słowem jest w czym wybierać. Wystarczy dobrać takie akcesoria do przypraw aby wizualnie współgrały z całością wystroju kuchni /lub nie/.  Aby takie pojemniki były estetyczne, wytrzymałe i z atestem do przechowywania żywności.

 Pojemniki na sól, pieprz i cukier powinny mieć swoje stałe miejsce w kuchni.

Zazdroszczę Wam spiżarek, kącik do przechowywania - ja niestety nie mam takiego cuda :(((((



Pamiętać należy o tym aby:

- pojemniki wystawione  na zewnątrz wymagają cyklicznego czyszczenia /częściej niż te co są schowane/- osadzający się tłuszcz i kurz/ jeżeli pojemniki zlokalizowane są przy strefie gotowania  /

- zwróćmy uwagę na jakość wykonania i prostotę korzystania z pojemników /rodzaj zamknięcia,  materiał itp/. Czy będzie to dla nas wygodne.

- starajmy się dopasować wielkość pojemników do częstości zużycia danej przyprawy. Czyli małe pojemniki do przypraw które rzadko używamy, większe do przypraw gabarytowo większych i częściej używanych.

- miejsce na przyprawy powinno znajdować się blisko strefy gotowania.

- opisujmy słoiki aby wiedzieć co znajduje się w środku - są dostępne gotowe napisy , ale możemy je również wykonać sami.
 

Źródło inspiracji :pinterest.com






Wersja pojemników na starej desce wiszącej na ścianie.
Pasuje do drewnianych ale i skandynawskich kuchni.
Sprawdźmy czy górna półka będzie dostępna dla naszych rąk.








Zamieściłam to dla zaznaczeni oryginalności tej metody.
Sądzę że jest to bardziej dekoracja z przypraw niż pojemniki na przyprawy







Wersja szufladowa pojemników na przyprawy.
Możemy kupować przyprawy w gotowych słoiczkach jednej firmy,
i Układać je w ten sposób.
Uwaga! szuflada - wnętrze wykonane z przeznaczeniem na przyprawy.








 Słoiki na przyprawy z klipsem - pięknie umieszczone na ciemnej drewnianej półce.






To już zapewne wnętrze jakiejś spiżarki - co co dla mnie bardziej przemawia.
Chociażby ze względu na osadzający się tłuszcz w kuchni,
 Wszystko mamy ładnie posortowane i opisane,





Półeczki przy kuchence - bardzo przydatne, bo wszystko mamy pod ręką. 







W jaki sposób możemy wykorzystać tace z podziałkami - w prosty 
powiesić ją na ścianie i w każdej przegródce umieścić słoiczek.





 Spiżarki - ach moje marzenie - bogactwo różnorodności. Kto ma ?





Takie słoiczki można nabyć w Ikei lub Pepco - napisy możemy zakupić gotowe
lub samodzielnie stworzyć.







Dla miłośników czerwonych dodatków w kuchni





 Napisy na słoiczkach nie muszą być drukowane - można je wykonać flamastrem 
z własnoręcznym podpisem. Wygląda to rewelacyjnie.





Prosta półka drewniana i najpotrzebniejsze przyprawy







Pojemniki na przyprawy ze sklepu Aleja Kwiatowa







 







8 komentarzy:

  1. Przechowywanie przypraw jest sprawą niełatwą. Należy umieszczać je w odpowiednich pojemniczkach, czy słoiczkach, tak aby cały aromat nie uciekł. :) Świetne inspiracje, szczególnie te minimalistyczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja przyprawy trzymam w szafce w małych słoiczkach po koncentracie pomidorowym. Ten sposób świetnie sprawdza mi się już od kilku lat :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    http://domnaetacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam małe słoiczki i klimat starej spiżarni, który tworzą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. JA przyprawy trzymam po prostu w szufladzie. Ogólnie nie mam miejsca na wymyślne słoiczki, więc musi mi wystarczyć ta przestrzeń mieszkania, którą mam. Niektóre pomysły są naprawdę piękne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne pomysły, widać, że ludzie mają coraz bardziej kreatywne podejście do aranżowania wnętrz.

    OdpowiedzUsuń
  6. wiele pomysłów postaram sie wykorzystać dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny i bardzo wartościowy wpis. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za pozostawienie komentarza :)